Hendriksholm Kirkes Kor

• Karin Schmidt Andersen, dirigent
Tomas Medici
Tomas Medici, tenor

Händels oratorium Messias blev uropført i april 1742, først senere er værket blevet forbundet med adventstiden. Værkets 2. og 3. del , som kan høres ved koncerten, beskriver Jesu død, opstandelse og frelse af menneskeheden. Det er derfor højst relevant at høre Messias ved påsketid. Med rette er dette ikoniske værk et af de mest kendte og elskede stykker musik. Hver eneste opførelse er noget særligt for både tilhørere og medvirkende, og en koncertoplevelse på baggrund af påsken kaster et andet lys på værket end en opførelse ved juletid.

Rasmus Kure Thomsen
Rasmus Kure Thomsen, bas

I 2011 opførte Hendriksholm Kirkes Kor ”Messias” første søndag i advent, som fejring af sit 40 års jubilæum. Det har længe været et ønske at opføre ”Messias” til påske, og det var planlagt til at være en del af 50 års jubilæumsfestlighederne sidste år.

Hetna Regitze Bruun
Hetna Regitze Bruun, alt

Pga. Corona var det ikke muligt, men glædeligt at det endeligt kan lade sig gøre. Ligesom for 10 år siden er Hendriksholm Kirkes Kor gået sammen med nogle af byens og landets bedste barokmusikere. Solistkvartetten er et glædeligt genhør med nogle af korets nære venner, alle professionelle sangere med aktiv koncertvirksomhed.

Billetpris: kr. 150
Studerende med studiekort: kr. 100
Unge under 18 år og støttemedlemmer af Foreningen Hendriksholm Kirkes Kor: fri entre
Forsalg og reservering af billetter: send en mail til billet@kirkekor.dk.
Resterende billetter sælges ved indgangen en halv time før koncerterne begynder

Koncerterne gennemføres med støtte fra

• William Demant Fonden
  • Hendriksholm Kirke