Hendriksholm Kirkes Kor
cdbillede

Om Hendriksholm Kirkes Kor

• Hendriksholm Kirkes Kor er et blandet kammerkor med unge rutinerede sangere. Koret tilstræber en høj musikalsk standard og et godt socialt miljø og kammeratskab.

engelsk tekst
  • 12 af sangerne gør tjeneste ved gudstjenester på søn- og helligdage i Hendriksholm kirke. Hele koret medvirker ved koncerter og musikgudstjenester.

• Årligt synges 10-15 koncerter i ind- og udland. Koret har rejst over det meste af Danmark samt i bl.a. Norden, Tyskland Holland, Italien, Grækenland, Tjekkiet, Polen og Kina.

• Koret deltager jævnligt i internationale korkonkurrencer og har i den forbindelse vundet 1. priser og gulddiplomer.

• Koret synger hovedsagelig kirkemusik og optræder ved kirkekoncerter. Repertoiret er klassisk korlitteratur. Komponister som Palestrina, Buxtehude, Pedersøn, Bach, Händel, Lange-Müller, Gade, Nielsen, Duruflé og Nystedt kan nævnes.

• Koret arbejder jævnligt sammen med førende musikere og sangsolister i opførelser af større kirkemusikalske værker. Foruden en række kantater kan nævnes: Händel: Messias, Bach: Juleoratorium, Rossini: Petite Messe Solenelle, Puccinni: Messa di gloria, Mozart: Requiem, Brahms: Ein Deutsches Requiem. Duruflé: Requiem, Fauré: Requiem.

• Hendriksholm Kirkes Kor ledes af Karin Schmidt Andersen. Kirkemusikalsk Diplomeksamen fra Det fynske Musikkonservatorium. Organist ved Hendriksholm kirke, Rødovre. Videregående kurser i kordirektion og sang. Koncertvirksomhed som organist, akkompagnatør og i særdeleshed som kordirigent i Danmark, Storbritannien, Norge, Sverige, Estland, Tyskland, Holland, Tjekkiet og Polen. Har uropført ny kormusik.

• I efteråret 2005 dannedes Foreningen Hendriksholm Kirkes Kor, der foruden korets aktive medlemmer har en stor gruppe støttemedlemmer. For mere information, skriv til medlem@kirkekor.dk

• Kontakt: Karin Schmidt Andersen, Hendriksholm kirke.
    Damhus Boulevard 70, 2610 Rødovre
    Tlf: 38 86 14 58 /  36 70 76 84